Polygraph

השפעת הטכנולוגיה על זוגיות ומשפחה

אנחנו יודעים עד כמה הטכנולוגיה חשובה לעידן הנוכחי ועם כל יתרונותיה היא מביאה גם אתגרים לא קטנים. הטכנולוגיה והחדשנות שכוללת את הרשתות החברתיות, הטלפונים החכמים, משחקי המחשב ושאר המכשירים שמביאים אלינו את הסחות הדעת הם כבר מזמן לא רק אמצעי בידור או תקשורת, אלא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. הנגישות למידע, החיבור אל העולם האינטרנטי והבידור האינסופי הם רק חלק מהיתרונות שהמהפכה הדיגיטלית הביאה איתה. אבל לצד כל הטוב הזה מסתתר גם צד אפל יותר. ההתמכרות למסכים, הפגיעה בתקשורת האמיתית והבדידות שהטכנולוגיה מביאה אל חיינו הם רק חלק מהמחיר שאנחנו משלמים.

השפעת הטכנולוגיה על זוגיות ומשפחה – לווירטואליות אין אינטימיות

בעידן שבו כל אחד שקוע במסך שלו דווקא הקשרים הקרובים ביותר, אלה עם בני המשפחה, הם הראשונים להיפגע. ארוחות הערב המשפחתיות שפעם היו זמן לשיחה וצחוק הופכות לשדה קרב על תשומת הלב. כל אחד שקוע בעולמו הווירטואלי והשיחות הופכות למונולוגים מול מסכים. החיבוקים והמגע האנושי מוחלפים בלייקים ותגובות והקרבה הרגשית הולכת ונעלמת. ילדים ובני נוער שגדלים אל תוך המציאות הזו עלולים לפתח קשיים ביצירת קשרים אמיתיים. הם לומדים לתקשר דרך מסכים אך מתקשים להביע רגשות, לקרוא שפת גוף ולהבין את הניואנסים של האינטראקציה האנושית. הבדידות והניכור שמתפתחים כתוצאה מכך עלולים להוביל אל קשיים רגשיים משמעותיים ולחשוף את הנפש אל דיכאון ואף להתנהגויות מסוכנות.

גם הזוגיות שפעם התבססה על אינטימיות, קרבה ושיחות נפש נאלצת להתמודד עם אתגרי הטכנולוגיה. הצורך המתמיד להיות מחוברים, ההשוואות לרשתות החברתיות והפיתויים הווירטואליים, כל אלה מכניסים רעשים לקשר הזוגי ומערערים את היסודות שלו. במקום לבלות זמן איכות ביחד בני הזוג מוצאים את עצמם גוללים בפיד האינסופי, משווים את חייהם אל אחרים ומתמודדים עם קנאה וחוסר ביטחון. התקשורת האינטימית שפעם הייתה הבסיס לקשר, מוחלפת בהודעות טקסט קצרות והקרבה הרגשית הולכת ונעלמת.

מה קורה לנו כאשר אנחנו מתמכרים לטכנולוגיה?

מעבר להשפעה על מערכות היחסים, הטכנולוגיה משפיעה גם על האופן שבו אנו תופסים את עצמנו. הרשתות החברתיות מציגות לנו תמונה מעוותת של המציאות שבה כולם נראים מושלמים ומאושרים. ההשוואה הבלתי פוסקת לאחרים עלולה לפגוע בדימוי העצמי, ליצור תחושת חוסר סיפוק ולהוביל אל דיכאון וחרדה. למעשה הצורך המתמיד להיות מחוברים ומעודכנים גוזל מאיתנו זמן יקר שכבר שכחנו שהוא קיים. זמן שאותו היינו יכולים להקדיש לתחביבים, להתפתחות אישית ופשוט לנוח ולתת לנפש והגוף את מה שהם באמת צריכים אך במקום אנחנו הופכים לעבדים של המסכים והחיים האמיתיים חולפים על פנינו.

הדרך הטובה ביותר היא למצוא את האיזון הנכון. הטכנולוגיה היא כאן כדי להישאר וזה בסדר כי יש לה גם תרומה אדירה לחברה שלנו ובכלל לתעשייה על מגוון הנושאים שלה. הטכנולוגיה תורמת לרפואה טובה יותר, לתעשייה בריאה יותר, לאיכות חיים גבוהה יותר ובכלל היא יכולה להיות דרך עוצמתית ללמידה, לתקשורת ולבידור. אך כדי לשמור על קשרים בריאים ומשמעותיים, על רוגע נפשי ועל חיים מאושרים אנחנו חייבים ללמוד לנהל אותה ולא לתת לה לנהל אותנו.

בואו ללמוד איך לשלוט על הטכנולוגיה ולהפוך את החיים שלכם לקלים יותר

זה הזמן להרים את הראש מהמסך, להתחבר מחדש לעצמנו ולאנשים שאנחנו אוהבים ולחיות את החיים במלואם. ההגשמה שלכם מתחילה במרכז לימודים אלון, המרכז המוביל בשרון להתפתחות קריירה מזמין אתכם אל המסע המרתק ביותר שלכם. מסע של צמיחה והעצמה. כאן תרכשו כלים פרקטיים לפתרון קונפליקטים, ייעוץ והדרכה ותצברו ניסיון מעשי דרך התמחות בשטח ותרגולים מודרכים. בין אם אתם חולמים להיות יועצים זוגיים ומשפחתיים, יועצים בתחום המיניות, מדריכי הורים,  ללכת ללמוד לימודי קואצ'ינג מאמנים אישיים או כל תחום טיפולי אחר אצלנו תמצאו את ההכשרה המתאימה. הלימודים מתקיימים באווירה חמה ותומכת עם דגש על יחס אישי והתאמה לצרכים שלכם. אנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך החל מהצעד ועד שתהפכו את התשוקה שלכם למקצוע מרתק ומשמעותי. צרו קשר כבר כעת.

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.