Polygraph

אתגרים בזוגיות ומשפחה בעידן המודרני

זוגיות, אותה מילה עמוסת משמעות ורגש היא הצעד המשמעותי ביותר שאנו עושים לאחר שעזבנו את הקן המשפחתי. היא מסמלת את המעבר מחיים של תלות ותמיכה של אהבה ללא תנאים לחיים של שותפות, אחריות הדדית ובניית עולם משותף. אך בעידן המודרני בו הערכים והנורמות החברתיות משתנים במהירות מסחררת הזוגיות ניצבת בפני אתגרים חדשים ומורכבים המאיימים על יציבותה וצמיחתה. איך מתמודדים עם אתגרים אלו? בואו לגלות.

אתגרים בזוגיות ומשפחה בעידן המודרני – מאיפה הכל מתחיל?

זוכרים את התחושה המופלאה שיש לכם בבטן כשאתם מתאהבים? הפרפרים לא מפסיקים להשתולל ואתם מסתובבים עם תחושה של אופוריה. למעשה, הבחירה בבני הזוג אינה מקרית, היא נובעת מצרכים רגשיים עמוקים ולעתים אף בלתי מודעים. מחקרים מראים כי אנו נוטים להתאהב באנשים הדומים לנו על כל המשתמע מכך גם ברמת המיקום הגיאוגרפי, החברתי, הכלכלי ועוד. ככל שהדמיון בין בני הזוג גדול יותר כך גדלים הסיכויים להתאהבות. בשלב השני שבו התשוקה גוברת וההתאהבות מתגברת אנחנו דווקא נמשכים יותר אל הצד היותר מנוגד ושונה ומחפשים את הייצוג של התכונות והחלקים שאנחנו עדיין רוצים להתמודד עמם ולפתור אותם ביננו לבין עצמנו. כבר עשינו לכם סדר בעניין האתגרים בזוגיות? חכו, עוד לא התחלנו.

מהם שלבי הזוגיות והאתגרים הנלווים לכך?

חשוב לדעת שכל זוגיות, גם הטובה והמתאימה ביותר עוברת מספר שלבים הכרוכים בסיכונים לקונפליקטים ומשברים. ישנם שלבים נורמטיביים וצפויים כמו ההסתגלות ההדדית בשנה הראשונה שלכם ביחד, לידת הילד הראשון שמביא לשינוי כל הקונספט של הזוגיות והופך אתכם מזוג צעיר, למשפחה צעירה, כניסתו של הילד למסגרת חינוכית, התרוקנות הקן ועוד אתגרים. לצד אלו ישנם משברים בלתי צפויים כמו מחלות חלילה, פיטורין, בגידות, רילוקיישן ועוד אתגרים שעלולים לערער את יסודות הזוגיות האידיאלית שתמיד חלמתם שתהיה לכם אך בפועל, חשוב שתדעו שזוגיות אידיאלית היא זו שיש בה אתגרים ולאו דווקא זוגיות שאין בה. חשוב שתדעו שבכל שלב יש לכם יכולת להתמודד עם הקושי הצפוי וגם הלא צפוי באופן נכון ומחזק ביחד.

איך לומדים לטפל באתגרי הזוגיות?

מעבר לאתגרים עצמם חשוב שתבחנו את היכולת לטפל נכון בזוגיות שלכם. חלק מהאנשים בוחרים ללכת וללמוד טיפול וייעוץ זוגי על מנת לטפל בזוגיות של עצמם ולפתח קריירה בתחום וחלק מבקשים להגיע אל טיפול זוגי. שימו לב למה שאתם מביאים עמכם לטיפול בין אם בחרתם ללמוד את הנושא ובין אם לטפל בו באופן חיצוני אצל יועץ זוגי. כך או כך כאשר הבחירה היא להתמודד עם התהליך זהו ללא ספק הצעד הטוב ביותר.

האם לטכנולוגיה והחדשנות יש השפעה על הזוגיות המודרנית?

בעידן המודרני בו אנו נתונים ללחצים בעבודה, בגידול הילדים ובחיים האישיים, הזוגיות הופכת לאתגר של ממש. שעות העבודה הארוכות, הדרישות התובעניות והקושי לשמור על איזון בין עבודה לחיים פרטיים גובים מחיר כבד מהזוגיות. תוסיפו על כך את הצריכה ברשתות החברתיות המציבות בפנינו מודל בלתי אפשרי של זוגיות מושלמת ומעצימות את תחושת התסכול והחוסר בסיפוק, הפיתויים הרבים והנגישות אל מערכות יחסים חלופיות באמצעות הרשתות החברתיות והאפליקציות השונות וללא ספק תקבלו את המתכון שמגביר את הסיכון לזוגיות מאתגרת במיוחד. למרות הקשיים, הזוגיות נותרה צורך אנושי בסיסי ומהותי. היא מספקת לנו תחושת שייכות, ביטחון, אינטימיות ומשמעות לחיים. כדי לשמור על זוגיות בריאה בעידן המודרני נדרשת השקעה, התמדה, מודעות עצמית, תקשורת פתוחה וכנה ונכונות להתפשר ולגדול ביחד.

ללמוד ולהתפתח לאיכות חיים טובה יותר

אם אתם מחפשים לטפל בזוגיות או להפוך למטפלים זוגיים  על ידי לימודי יעוץ זוגי  זאת ההזדמנות שלכם. ללא ספק זוגיות דורשת מאיתנו להיות מודעים לצרכים שלנו ושל בני הזוג, לפתח כישורי תקשורת אפקטיביים ולטפח את האינטימיות והחיבור הרגשי. למרות הקשיים והאתגרים, הזוגיות יכולה להיות מקור לאושר, לסיפוק ולצמיחה אישית וזוגית. על ידי השקעה סבלנות והבנה של עולם הייעוץ והטיפול תוכלו להעניק טיפול זוגי לעצמכם או לייעץ כמטפלים זוגיים ולהפוך את הייעוץ לקריירה. מרכז לימודים אלון הוא המרכז המוביל בשרון להתפתחות קריירה מזמין אתכם אל מסע מרתק של צמיחה והעצמה. הלימודים מתקיימים באווירה חמה ותומכת עם דגש על יחס אישי והתאמה לצרכים שלכם. צרו קשר כבר כעת.

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.