Polygraph

זוגיות אחרי לידה

לידת תינוק היא אירוע מרגש ומשמח אך התינוק הקטן מביא גם שינויים רבים. עייפות ותשישות מלילות ללא שינה, הנקה וטיפול ובכלל כל השינוי הפיזי גם של היולדת משפיעים על מצב הרוח והיכולת לתקשר ומביאים לשינוי מהותי במערכת היחסים בין בני הזוג. גם שינויים בגוף האישה לאחר הלידה יכולים להשפיע על הדימוי העצמי והביטחון, ובכך גם על האינטימיות. ישנן ציפיות לא מציאותיות לגבי חזרה מהירה לשגרה זוגית קודמת אך הציפיות הללו מתנגשות עם המציאות של חוסר שינה, עייפות ושינויים הורמונליים. חלוקת התפקידים בבית ובטיפול בתינוק דורשת התארגנות מחדש וחוסר איזון עלול ליצור מתחים ולגרום לוויכוחים שלא תמיד אפילו מבינים על מה הם מרוב עייפות. אך האתגרים הללו הם בהחליט אתגרים שאפשר לפתור אותם.

אילו קשיים מגיעים בעקבות לידת תינוק ואיך מטפלים בהם?

הקשיים המגיעים בעקבות לידת תינוק הם לא קשיים כלליים אם כי מאד ספציפיים. אלו בעיקר קשיים בתקשורת עקב עייפות וחוסר זמן שעלולים להקשות על שיח פתוח וכנה. חשוב למצוא זמן לדבר, לשתף ברגשות ולחזק את הקשר גם במילים. כאשר מדובר על קשיי הסתגלות חשוב לדעת שגם אינטימיות ומיניות מושפעים מההיריון והלידה אך חשוב לזכור שזהו מצב זמני וניתן להתגבר עליו בסבלנות ותקשורת פתוחה. טיפוח הזוגיות לאחר הלידה דורש מאמץ ופתיחות. הקדישו זמן איכות זוגי, צאו לדייטים כאשר אפשר ותצרו הזדמנויות, דברו והתחברו מחדש. תקשורת פתוחה וכנה על הקשיים, הרגשות והציפיות חשובה מאין כמוה. אל תתביישו לבקש עזרה ותמיכה מבן הזוג, מהמשפחה או מחברים.

איך עוברים מזוג ללא ילדים להורות?

השינוי המאתגר שמביא עמו תינוק חדש לבית מביא לא רק שינוי מעשי בהתנהלות הבית אלא הופך מנטלית זוג שהיה ללא ילדים ורגיל לאורח חיים מסוים להורים שכעת יש להם לא רק לא מעט דאגות אלא גם לא מעט מטלות. שינויים ביחסים אלו כוללים גם חלוקת מטלות הוגנת בבית ובטיפול בתינוק תמנע מתחים ותאפשר לשני בני הזוג להרגיש מוערכים ונתמכים. אם הקשיים נמשכים אל תהססו לפנות אל טיפול זוגי. מטפל זוגי יכול לסייע בזיהוי מקור הבעיות ובמציאת פתרונות שמתאימים לכם.

המעבר להורות היא תקופה מאתגרת, אך גם תקופה של הזדמנויות לצמיחה והתפתחות חדשה ומרגשת. טיפול זוגי יכול לסייע בכמה נושאים מרכזיים:

תקשורת פתוחה – חידוש התקשורת והשיח בין בני הזוג הוא צעד חכם וחשוב. השיח משתנה משמעותית כאשר מגיע תינוק חדש וצריך לשקם זוגיות אחרי לידה.

תמיכה הדדית – נכון שהאישה היא היולדת, יחד עם זאת גם הגבר עובר תקופה לא פשוטה עם השינוי המרגש הזה. חשוב שתהיה תמיכה הדדית בין בני הזוג. יחד עם תקשורת פתוחה תמיכה זו תוכל להגיע בקלות יותר.

חלוקת תפקידים הוגנת – אין באמת סיבה שרק הורה אחד יהיה זה שקם בלילות, יאכיל (במידה ואין הנקה מלאה) או יטפל. חלוקה הוגנת של תפקידים היא המפתח לזוגיות בריאה ומוצלחת גם אחרי הלידה.

החזרת האינטימיות לזוגיות – זוגיות היא עבודה וגם כדי להחזיר את האינטימיות צריך ליזום ולעבוד על כך.

בין אם אתם מבקשים ללמוד את תחום הטיפול של זוגיות אחרי לידה על מנת לסייע לעצמכם ובין אם אתם מעוניינים לעסוק בזה ברמה מקצועית חשוב שתעשו זאת על ידי הטובים ביותר. היכולת ללמוד תוך כדי טיפול על עצמנו וללמוד טיפול כדי לטפל בעצמנו היא אדירה ומביאה ליתרונות משמעותיים לחיים טובים יותר.

יש בכם את הכלים לסייע לאחרים ולעצמכם – בואו להתפתח

מרכז לימודים אלון מזמין אתכם אל מסע מרתק של צמיחה והגשמה בתחום זוגיות אחרי לידה גם אישית וגם מקצועית. אנו מציעים מגוון הכשרות ייחודיות, ביניהן ייעוץ זוגי וגישור משפחתי, ייעוץ מיני, הדרכת הורים והכשרת מאמנים אישיים עם התמחויות מרתקות. אצלנו תלמדו באווירה חמה ותומכת, תתנסו בתרגולים מעשיים ותצאו להתמחות בשטח בליווי אישי. אנו נצייד אתכם בכל הידע והכלים הדרושים לפתיחת קליניקה משלכם, לשיווק עצמי אפקטיבי ולניהול יומן מלא בלקוחות. הצטרף אלינו למרכז לימודים אלון, ותגלה את הכוח הטמון בך כיועץ או כמאמן, בדרך לקריירה משגשגת ומלאת משמעות.

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.