Polygraph
לימודי ייעוץ מיני

מתי כדאי ללמוד ייעוץ מיני ולאיזו מטרה

לימודי ייעוץ מיני מתאימים לאנשים בעלי תואר או תעודת הסמכה בתחומי הטיפול והייעוץ הזוגי או המשפחתי. ייעוץ מיני לא עוסק באנטומיה, בפיזיות או בטכניקה של ההיבט המיני, אלא מנסה להגיע לשורש הבעיה. ההליך הטיפולי עוסק בחקר העצמי, הזוגיות, התקשורת המינית והקשר שבין צרכי הגוף לצרכי הנפש. הטיפול עצמו מתבצע תוך כדי שיח ושיתוף, המבוססים על ידע ותיאוריות מתחום הפסיכותרפיה.

ייעוץ מיני מהו?

ייעוץ מיני מתמקד בנושאים ובדאגות בתחום המיני. יחידים וזוגות עשויים לעבוד עם יועץ מיני כדי להתגבר על אתגרים הקשורים לטראומה מינית, לעוררות ואורגזמה, לאינטימיות ולתפקוד מיני. יועצים מיניים מספקים למטופלים מרחב בטוח ותומך שיאפשר להם להבין ולטפל בבעיות קצרות וארוכות טווח הקשורות למין ולאינטימיות.

מתי ולאיזו מטרה כדאי ללמוד ייעוץ מיני?

אם אתם רוצים להשפיע על חייהם של אחרים, ואתם בעלי תעודת הסמכה בתחום טיפולי שנדרש כדי להתקבל ללימודי ייעוץ מיני, אזי קריירה בייעוץ מיני תעזור לכם להשיג מטרה זו.

המשיכו לקרוא כדי להבין את מהות עבודתו של היועץ המיני!

יועץ מיני מספק טיפול באמצעות שיחות ליחידים ולזוגות כדי לאפשר להם להתמודד עם בעיות הנוגעות לבריאות המינית, לאינטימיות או ליחסי האישות שלהם. יועץ מיני עוזר לאנשים לדון באתגרים הקשורים למין ולאינטימיות, במטרה לנסות ולהתגבר עליהם.

היועץ המיני עשוי להשתמש בטכניקות שונות, כגון:

–       טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT (Cognitive Behavioral Therapy)

–       טיפול מבוסס מיינדפולנס (Mindfulness)

יועץ מיני עובד במסגרת הנחיות אתיות תוך כיבוד הגבולות של המטופלים. הטיפול עצמו מאופיין בהתמקדות בתקשורת מילולית ובהתערבויות טיפוליות בסביבה בטוחה ותומכת. יועצים מיניים לא עוסקים במגע פיזי או בפעילויות מינית כלשהן.

למרות שליועצים המיניים יש ידע והבנה בתחום הבריאות המינית, חשוב להבין שהם אינם רופאים ולא יכולים לאבחן או לטפל במצבים רפואיים הקשורים לתפקוד פיזי או לכאבים פיזיים בעת קיום יחסי אישות.

עם זאת, רוב היועצים המיניים נמצאים בקשר עם ספקי שירותי בריאות, כדי להציע למטופלים טיפול מקיף ושלם.

מהלך פגישת הייעוץ המיני (שיחה)

המפגש עם יועץ מיני נעשה בסביבה בטוחה וסודית שבה המטופל יוכל לדון בחופשיות על הדאגות והחוויות המיניות שלו, או שלו עם בן/בת הזוג. היועץ המיני מקשיב בתשומת לב וללא שיפוטיות על מנת שיוכל לקבל הבנה מקיפה על מצבו הייחודי של המטופל.

–       בפגישה פרטנית, אחד על אחד, היועץ המיני עשוי לשאול על ההיסטוריה המינית של המטופל, על מערכות היחסים ועל כול גורם רגשי או פסיכולוגי שעשוי היה לתרום לקשיים הקיימים. היועץ המיני יעבוד יחד עם המטופל בשיתוף פעולה כדי לזהות את מטרות הטיפול ולפתח אסטרטגיות שיוכלו לתת מענה לצרכים שלו.

–       בפגישה זוגית, היועץ המיני ישים דגש על הדינמיקה בין בני הזוג ועל החוויות המיניות המשותפות לשניהם. תוך כדי שיחה, המטפל יעודד תקשורת פתוחה ויעזור לשניים לבטא את רגשותיהם, רצונותיהם והדאגות המטרידות אותם באשר לאינטימיות וליחסי אישות.

 

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.