Polygraph
הדרכת הורים

מתי כדאי ללמוד הדרכת הורים

עלתה בכם אי פעם המחשבה שאולי אתם זקוקים להדרכת הורים? ברוב תחומי החיים לא היינו מעזים ׳לקפוץ למים׳ סתם כך ללא הכנה מוקדמת. בדרך כלל אנחנו מעדיפים קודם כל ללמוד, לבקש עצות, לגלות אסטרטגיות לשיפור הביצועים שלנו ובעיקר, לתרגל ולהתאמן. אולם מסיבה כלשהי, כשמדובר בהורות שלנו, אנחנו מהססים לנקוט באותה גישה.

הורות היא דבר טבעי אז בשביל מה צריך הדרכה?

קיימת תפיסה שאימהות ואבות אמורים לדעת באופן טבעי מה לעשות עם התינוק שלהם. הגישה הרווחת היא ׳אנחנו לא זקוקים להדרכת הורים. הכול יסתדר אם רק נאהב מספיק את הילדים שלנו׳. הבעיה היא שלא תמיד הידיעה מה צריך לעשות, היא כל כך אינטואיטיבית.

הדרכת הורים יכולה לחולל שינוי עצום

אם אתם רוצים להבטיח את הצלחת ילדיכם, הדרכת הורים כבר בתחילת דרככם כאבא ואימא, תוכל לעזור לכם בכמה היבטים:

1.    לשלוט במיומנויות היסוד

רוב ההורים חווים חששות כשהם מחזיקים בזרועותיהם את תינוקם הראשון. הם לומדים כיצד להאכיל ולטפל בתינוק, אבל הצורך להכין את הילד לבית הספר ולהצלחה בלימודים נראה להם דבר שונה.

הדרכת הורים יכולה לעזור להורים הטריים ללמוד טוב יותר מה צפוי להם בשנים הקרובות ולהתכונן לשלבי ההתפתחות השונים. לפי המחקר, הורים שבטוחים בעצמם נוטים לגדל ילדים בטוחים בעצמם. שיעורים בהורות מעניקים להורים מערך של מיומנויות שיפחיתו את תחושות החרדה ויגבירו את ביטחונם העצמי בטיפול בילדיהם.

2.    להיות מעודכנים במחקרים האחרונים

השתתפות בסדנת הורים עוזרת להם להתעדכן במחקרים האחרונים. למשל, לפי המחקר, תגובת ההורה המשבח את הילד כשעשה משהו מרשים או נכון בניסיון הראשון, אינה מועילה. כי כשהורים אומר לילדים שהם מצליחים בגלל שהם חכמים, הם עלולים להתייאש כשיתקלו באתגר קשה. עדיף לשבח את העבודה הקשה או לשבח חלק ספציפי בעבודה שבה הילד הצטיין בפתרון האתגר.

3.    ללמוד כיצד להיות הורה מעורב

לפי המחקר, מעורבות הורים היא אחד הגורמים המשפיעים על ההישגים הלימודיים של ילדיהם. לכן, בדיקת שיעורי הבית בקביעות והשתתפות באירועים בית ספריים, חיוניות להצלחת התלמיד. סדנאות הורים מספקות רעיונות לשאלות שהורים יכולים לשאול את ילדיהם, ודרכים להתערבות משמעותית ולהשתלבות בחוויית הלמידה שלהם.

4.    להתאים את סגנון ההורות לאישיות של הילד

לפי המחקר, התאמת סגנון ההורות לאישיות של הילד משפיעה על היכולת שלו להתאים את עצמו לחיים עצמם כשיגדל. המחקר מצא שהורים שנקטו בסגנון הורות מותאם לאישיותו של הילד הצליחו להפחית בחצי את הנטייה של הילד לדיכאון או לחרדה. ולהיפך, חוסר התאמה בין סגנון ההורות לאישיות של הילד הכפילה את הסבירות שהילד יהפוך לדיכאוני או לחרדתי.

לבסוף, הדרכת הורים לא מיועדת רק להורים צעירים חסרי ניסיון, אלא לכול מי שרוצה ללמוד איך להיות הורה טוב יותר!

 

 

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.