Polygraph

משבר ביחסים: סימנים, סיבות ואסטרטגיות להתגברות

לפי המחקר, מערכת יחסים טובה וארוכת טווח עוזרת לנו להתגבר על אתגרי החיים ולשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. עם זאת, לא כל כך קל לטפח זוגיות טובה ומספקת.

לדעת מומחים בתחום, תנאי הכרחי להצלחת הזוגיות והתחברות מחדש הוא להיות שלם עם עצמך, המסע של שניכם מתחיל בכם. כאשר אנו חווים קושי שמהול בכאב, בלבול וריקנות בקשר הזוגי, הדבר מוביל לניתוק רגשי ופיזי מול בני הזוג, ואיבוד הכוח הפנימי והערכה העצמית שלנו. לכן, חשוב מאוד שנכיר בכך, שאנו חווים כרגע משבר ביחסים, וננסה לפתור אותו.

 

מהו משבר ביחסים?

משבר ביחסים מוגדר כתקופה של מתח או קונפליקט המאיימת על היציבות, על שביעות הרצון מהחיים ועל הרווחה של בני הזוג, ויכולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית והפיזית.

מהם הסימנים שעשויים להעיד על משבר ביחסים?

משבר בזוגיות יכול להופיע במגוון צורות, כך שהסימנים יכולים להשתנות בהתאם לאופי הקשר ולאופיים של בני הזוג. עם זאת, ישנם כמה סימנים נפוצים שעשויים להצביע על כך שמערכת היחסים שלכם נמצאת לקראת משבר:

·       אתם מבקרים האחד את השני כל הזמן

·       חוסר אינטימיות, רגשית ומינית

·       אתם ממשיכים להתווכח על הדברים הלא חשובים

·       אתם מנהלים חיים עצמאיים במקביל

·       אתם מפסיקים לסמוך זה על זה

·       אין לכם מוטיבציה לפתור בעיות

·       אתם מתחילים לשקול ניהול רומן מחוץ לזוגיות

·       המחשבות שלכם נודדות כל הזמן לכיוון ׳פירוק החבילה׳

אסטרטגיות להתמודדות עם משבר ביחסים

בניית מערכת יחסים חיובית וחזקה שתצליח ליצור עתיד משמעותי לבני הזוג, דורשת השקעה ומסירות. הנה כמה אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם משבר בזוגיות:

לפנות מקום להתפייסות

לא קל להחזיר למסלול מערכת יחסים שנקלעה למשבר בגלל פגיעה קשה. אם פגעתם, התנצלות והבעת חרטה, נותנת הרגשה שיש כוונה אמיתית לתקן את המצב ואף יכולה להוביל לתהליך ריפוי. אם נפגעתם, זה בסדר גמור לכעוס ולרצות שדברים יעבדו, אבל היו כנים עם עצמכם לגבי מה שבאמת כואב לכם, הביעו בפני בן הזוג, את הצרכים האמיתיים, העומדים מאחורי התלונה שלכם.

לדוגמה :  התלונה: "אני עושה הכל לבד בבית הזה" הצורך:  "אני צריכה יותר שותפות ועזרה בבית".

 

לפתח תקשורת זוגית בריאה ומקרבת ולתחזק אותה

השקיעו בפיתוח תקשורת הבנויה על כבוד הדדי, שיתוף והערכה.

גם בוויכוח סוער קיימת חובה לכבד את בן הזוג שלי, ולא להשתמש במילות גנאי, איומים ודיבור מבזה. שיתוף חוויות, לבטים ורגשות, יוצרים חיבור עמוק, המחזק את ההרגשה החיובית של בני הזוג, ועוזר להתגבר על התחושות השליליות בזמן ריב/ויכוח.  זאת ועוד, הבעת הערכה וחיבה במחוות גדולות וקטנות, יומיומיות והתמקדות במעלותיו של בן הזוג, מאפשר לנו לטפח תחושה של אסירות תודה על מה שיש לנו, במקום כעס על מה שחסר.

התייעצו עם אנשי מקצוע

הרבה פעמים אנחנו שקועים עמוק בתוך עצמנו וקשה לנו לראות את הצד השני, או להבין איך ואם בכלל ניתן לפתור את המשבר הזוגי שנקלענו אליו, לכן, אנו זקוקים לאדם שלישי, שיעזור ויכוון במקרים בהם הגענו למבוי סתום; למשל, בתחום האינטימיות, התייעצות עם איש מקצוע מוסמך, בוגר לימודי ייעוץ מיני, יכול לעזור לכם להחזיר את האינטימיות (הקושי האינטימי המיני הוא ביטוי לקושי רגשי זוגי/אישי) הכל כך חשובה בתוך מערכת היחסים הזוגית, ולשדרג לכם את איכות החיים והאהבה.

או למשל,  זוג החווה קושי בניסיון לאזן ולנווט בין זוגיות והורות, וזו אחת הסיבות העיקריות לחילוקי הדעות, הריבים והמתחים ביניהם באמצעות לימודי הדרכת הורים, ניתן לקבל את הידע והכלים והמיומנות הנדרשת להתמודדות עם בעיה זו והחזרת השלווה המשפחתית הביתה.

 

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.