Polygraph
איך מתמודדים עם גיל שנתיים הנורא

איך מתמודדים עם גיל שנתיים הנורא?

האם גיל שנתיים הוא באמת כל כך נורא כמו שמספרים? יש אמת במה שאומרים על גיל שנתיים הנורא אבל גיל זה לא חייב להיות כל כך נורא, להפך! כל מה שאתם צריכים כדי להפוך שלב זה לנהדר, זה להכיר כמה טקטיקות שיצליחו לאלף את הזעם, כמו חוש הומור, הבנה וחמלה.

לימודי הדרכת הורים יכולים לעזור לכם להתמודד גם עם האתגרים שמביא אתו גיל שנתיים, ובינתיים הנה כמה דברים שכדאי לדעת כדי להפוך את גיל שנתיים לתקופה מדהימה.

מה קורה בגיל שנתיים?

ילדים עוברים שלב התפתחות בסביבות גיל שנתיים המאופיין בהתקפי זעם תכופים, בשינויים מהירים במצב הרוח ובהתנהגויות אימפולסיביות לא קלות.

הפעוט המקסים שלכם משחק בכיף עם הצעצועים שלו ולפתע מקבל התקף של תסכול מסיבות שקשה להבין. לפעמים, הוא מתעקש לשתות מקשית כחולה כשיש לכם רק קשיות אדומות וירוקות, וכשאתם מסבירים לו בעדינות את אפשרויות הבחירה, הוא מגיע לרמות זעם בלתי ניתנות לריסון.

למה הפעוט מתנהג כך? אחת הסיבות העיקריות היא השינויים ההתפתחותיים שעוברים ילדים בגיל זה, שבו החשיבה והרגשות שלהם הופכים למתוחכמים יותר. ילד בסביבות גיל שנתיים מבין היטב את רוב הדברים שאומרים להם, הוא גם יודע לבקש דברים, לפעמים באמצעות הצבעה, ויכול גם לעשות כמה דברים בעצמו.

אבל למרות רמת העצמאות שהוא מפגין, עדיין דברים רבים לא נמצאים בשליטתו, ואלה מעוררים תחושות תסכול שמובילות להתקפי הזעם שמעניקים לגיל שנתיים את התואר ׳נורא׳.

מתי מתחיל גיל שנתיים הנורא?

שלב גיל שנתיים הנורא יכול להתחיל בכל עת בין הגילאים שנה עד שלוש. אחרי הכול, אפשר להבין את תחושות העצב, התסכול או העייפות של הפעוט שחסרות לו המלים כדי לתקשר את מה שהוא רוצה מכם. לא תמיד הוא יכול לבטא במלים את חוסר הרצון שלו לחזור הביתה ממגרש המשחקים. ולא תמיד תוכלו להיענות לכל משאלותיו, אם זו עוגיה לארוחת הבוקר או רצון להמשך להתנדנד כשהערב יורד. וכל אלה מוסיפים לתסכול ולבלבול שלו

קחו בחשבון שלילד הקטן יש רגשות רבים אבל מעט מאוד אסטרטגיות כדי לכוון אותם, כך שגיל שנתיים הופך לשלב התפתחותי מאתגר מאוד עבור הילד והוריו כאחד.

תסמינים לגיל שנתיים נוראי

לימודי הדרכת הורים יאפשרו לכם לזהות כמה התנהגויות נפוצות שהן סימני ההיכר של שלב התפתחות זה ויציידו אתכם בכלים להתמודדות מיטבית עם מצבים אלה.

דוגמאות לסימנים:

  • תסכול. הפעוט מתייאש ולפעמים הסיבה ברורה (למשל, הוא לא יכול לזרוק את הכפית לאסלה), ולפעמים הסיבה לא כל כך ברורה (למשל, כשאתם מגישים לו סנדוויץ׳ חתוך למשולשים במקום למרובעים).
  • רגשות מוגזמים. הפעוט יתפוצץ מצחוק ללא שליטה ממשהו מצחיק, או יצווח עד לב השמים בייאוש, כששני רגשות אלה מתפרצים מהחלק העליון של הריאות.
  • נשיכה, מכות, סטירות או התנהגויות אנטי חברתיות אחרות, המכוונות לרוב להורה, לילד אחר שמשחק אתו או לגננת.
  • התקפי זעם רבים.
  • רצון לעשות הכול לבד (״אני לבד!״) במיוחד כשאתם ממהרים.
  • עצבנות, בעיקר כשהפעוט אמור לאכול או ללכת לישון.

איך להתמודד עם גיל שנתיים הנורא?

כמו בכול התמודדות עם קושי, גם במקרה של התמודדות עם התקף הזעם של בן השנתיים כדאי לשמור על קור רוח, לזכור שהילד נמצא בשלב התפתחות חיובי ולהיעזר בטיפים יעילים, כמו:

  • להיצמד לשגרה במידת האפשר. פעוטות אוהבים לדעת מה עומד לקרות כי זה משרה תחושת בטחון. נסו לקבוע זמנים קבועים לאכילה, למשחק ולשינה.
  • שימו לב לעייפות ולרעב. רובנו מתעצבנים כשאנחנו עייפים או רעבים. זכרו, למשל, להצטייד בחטיפים שישקיטו את הרעב כשאתם בחוץ.
  • תנו לפעוט אפשרויות בחירה. בבוקר, תנו לו לבחור בין דגני בוקר לחביתה ופרוסת לחם; ללבוש את המכנסיים האפורים או הכחולים וכו׳. ככול שתתנו לו יותר אפשרויות בחירה כשמדובר בדברים הקטנים, כך הוא יהיה פחות מתוסכל.
  • הכינו הסחות דעת למקרה של התקף זעם. למשל, שירו שיר נונסנס שהוא אוהב או קחו אותו לאזור אחר בגן השעשועים.

לבסוף, קחו נשימה ארוכה. בחרו את ׳הקרבות׳ שלכם, אל תגידו ׳לא׳ על כל רצון שמביע הפעוט, והחמיאו לו כשהוא מפגין סבלנות.

 

 

 

צרו קשר

  • כתובת
    התע"ש 18 כפר סבא (בקירבת תחנת רכבת נורדאו + קיים חניון ציבורי- חנייה חינם)
  • טלפון
    072-3925784
  • וואטסאפ
    0543012911
  • אימייל

טופס מקוון מלאו פרטים ונשמח לעזור

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.